Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele 2015

14/1/2015

spotřebitelské poradenství

V roce 2015 pokračujeme v realizaci aktivit v oblasti ochrany spotřebitele.

Projekt Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele navazuje na úspěšný projekt z roku 2014 s cílem informovat o problematice širokou veřejnost. Spotřebitelé mohou využít bezplatné poradny v Kolíně, telefonické poradenství nebo položit dotaz v rámci online poradny zde.

Trvání projektu: 01/2015 – 12/2015

Název projektu: Poradenství a osvětová činnost pro spotřebitele
Finanční podpora: Ministerstvo průmyslu a obchodu
Cílové skupiny: spotřebitelé v ČR, se zvláštním zaměřením na oblast Kolínska, cizince žijící v ČR
Lokalita: Středočeský kraj – osobní poradna, celá ČR – online poradna, telefonická poradna
Kontaktní osoba: Michaela Čapková
E-mail: spotrebitel@gle.cz
Telefon: 272 047 707

Projektový tým:

  • Projektová manažerka: Michaela Čapková
  • Odborný garant: Daniel Houdek
  • Vedoucí poradce: Tomáš Ryba
  • Poradce: Jan Zapletal

Výstupy projektu:

  • telefonická poradna – každé pondělí a středu od 9:00 do 17:00 na telefonním čísle +420 272 047 707
  • osobní poradna v Kolíně – každé pondělí od 15:00 do 20:00 na adrese Na Pustině 1068 (kousek od Tesca, směrem k vlakové zastávce Kolín – zastávka)
  • online poradna – možnost položit dotaz prostřednictvím Online spotřebitelská poradna
  • brožura „Ochrana spotřebitele v ČR” vydaná ve třech jazykových mutacích z roku 2014, a připravujeme anglickou a ukrajinskou verzi: čeština, vietnamština a ruština
  • webový portál v českém, anglickém, ruském, ukrajinském a vietnamském jazyce
  • semináře pro širokou spotřebitelskou veřejnost
  • pracovní sešit pro výuku na středních školách

S čím se na nás mohou spotřebitelé obracet?

  • jaký je postup při reklamaci
  • jaká jsou práva spotřebitele
  • pomoc při řešení sporu s prodejci
  • kdy mohu žádat opravu či výměnu věci
  • kdy mohu žádat vrácení peněz
  • a další

MPO